|
|
|
|
|
|
|
|
|
Audience measurement system "From panels to people"OUTDOOR IMPACT / CAFAS CASE: Mediayhdistelmät |
Case 1:Kampanjan taustatiedot Kampanjan tavoite: Ulkomainonnan tehtävänä tavoittaa tehokkaasti isoissa kaupungeissa asuvat nuoret aikuiset. Kyseessä lanseerauskampanja -> toistotaso halutaan pitää korkeana Primäärikohderyhmä: 15-34-vuotiaat Näkyvyys: Ulkomainonnan roolina näkyä suurissa kaupungeissa, erityisen voimakkaasti ulkomainonnassa painotetaan pääkaupunkiseutua. Kampanja-aika: Elokuu Muut tavoitteet: Ulkomainonta vaikuttamassa lähellä ostopaikkaa ja -hetkeä. Kuitenkin yleinen kaupunkinäkyvyyskin ja toisto tärkeää. Ulkomainonnan mediavalinnoissa halutaan ensisijaisesti painottaa tuotteita, joiden tavoittavuusprofiilissa kohderyhmä korostuu. Toisaalta halutaan myös tavoittaa laajasti määritellyt sekundaarikohderyhmät varsinaisen kohderyhmän lisäksi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Case 2:Kampanjan taustatiedot Kampanjan tavoite: Ulkomainonnalla haetaan useamman viikon näkyvyyttä. Imagokampanjan luova idea vaatii isoa mainospintaa.
Primäärikohderyhmä: 25-44-vuotiaat miehet
Näkyvyys: Kampanjassa halutaan tavoittaa suurien kaupunkien lisäksi valtakunnallisesti myös muita alueita. Ulkomainonnassa painotetaan kuitenkin painotetaan näkyvyyttä top 5 -kaupungeissa. Kampanja-aika: Helmikuu
Mediaratkaisut: - Maantiejättitaulut
- Citylite
Muut tavoitteet: Haetaan mediayhdistelmää, jossa sama luova toteutus toimii eli formaatiltaan yhteensopivia, toisaalta tavoittavuudeltaan tavoitteita tukevia ja toisiaan täydentäviä mediaratkaisuja. Halutaan kohdata kohderyhmä sekä suurimpien kaupunkien sisällä että valtakunnallisesti tärkeimpien valtateiden varrella. |
|
|
|
|
|
|